poniedziałek, 20 lutego 2012

Poduchy na okrągło...

Dzisiaj mało pisania, a więcej zdjęć.
To, że lubię szyć poduszki to nie tajemnica i lubię też mieć ich dużo. W sobotę uszyłam kolejne dwie, tyle że w nieco innym wydaniu. Nie są haftowanie, ale w nawiązaniu do megaserwetki z poprzedniego posta mają szydełkowy środek.
Dla chętnych i trochę szyjących króciutki tutorial DIY.


Wycinamy pasek tkaniny na około 40cm szeroki i długi na 140-150cm.


Wycinamy kółko na wielkość ewentualnej serwetki szydełkowej.


Ustawiamy fastrygę na maszynie, albo fastrygujemy ręcznie cały dłuższy brzeg tkaniny.


Następnie ściągamy i umarszczamy materiał na długość obwodu naszego kółka- środka.


Przyszywamy jedno z drugim.


Powinno wyjść nam takie "słoneczko".


Teraz podszywamy dolny brzeg materiału tak, aby dało się wciągnąć gumkę.


Mamy coś na kształt klosza.


Naszywamy na środkową część serwetkę. Można maszynowo,ale ja wolę ręcznie bo mniej widać.


Na koniec wciągamy gumę u dołu, wsadzamy wypełnienie i gotowe.



Życzę miłych prób i owocnych efektów. I oczywiście bardzo udanego tygodnia.

Agnieszka.

P.S. Dodaję zdjęcie tyłu poduszki.


Nie muszę chyba pisać, że najlepiej jeśli wypełnienie poduszki jest pod kolor powłoczki. Ja jeszcze dla ozdoby przyszyłam atłasową kokardkę, żeby na odwrocie nie było tak nudno.

94 komentarze :

  1. Cudnie wykorzystana serwetka.Świetny kursik;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysl i efekt koncowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli z tyłu całość jest ściągnięta gumką ? Z przodu serwetka naszyta na wycięte i wszyte koło ? I rozwikłałaś zagadkę , bo się zastanawiałam jak robi się takie poduszki . Dziękuję .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najprostszy ze sposobów, można też odszyć kołem tył i zrobić zapięcie na zamek lub guziczki.

      Usuń
  4. Śliczna poducha! Serwetka nadaje jej cudny charakter.
    Pozdrawiam
    E.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna podusia :) i świetny instruktaż, dla szyjących na pewno się przyda :)
    Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. OSTATNIO Z LUMPKA MÓJ MĄŻ PRZYTACHAŁA MI FAJNIUSIĄ OKRĄGŁA PODUSIE....DZIĘKI TWOJEMU TUTKOWI BĘDĘ MOGŁA USZYC JESZCZE JEDNĄ DO KOMPLETU:))-DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  7. tutek czytelny i bardzo pomocny; masz złote ręce i głowę pełną pomysłów; pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Też podziwiam Twoje pomysły! Podusia piękna i bardzo przydatny tutek:) Ja jeszcze chciałam dodać coś odnośnie poprzedniego wpisu, który jakoś mi umknął - ten dywanik do łazienki jest cudny!!! I bardzo podoba mi się pomysł z oslonięciem kabiny prysznicowej:)
    Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko,jak to czasem bywa- po pół roku od urządzenia mieszkania zmieniła mi się stylowa koncepcja i teraz muszę łazienkę zmieniać dodatkami, żeby dopasować do reszty.

      Usuń
  9. Witam,
    Piękna podusia! uwielbiam połączenie tkaniny i szydełkowanej koronki!
    zauważyłam obok tkaniny pudełko z monogramem, jest piękne!!!

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana Bianko, baaardzo Ci dziękuję za instrukcję szycia poduchy!!!! Od dłuższego czasu na taką choruję a teraz może uda mi się ją uszyć własnoręcznie :-) pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia w szyciu, na pewno się uda!

      Usuń
  11. Kochana Bianko, baaardzo Ci dziękuję za instrukcję szycia poduchy!!!! Od dłuższego czasu na taką choruję a teraz może uda mi się ją uszyć własnoręcznie :-) pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Miękka, śliczna, bardzo dekoracyjna, Kursik niezwykle przydatny:)) Pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie poduchy tylko mam pytanie skąd wziąć wypełnienie do takich poduch ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję przy każdej wizycie w ikea takie poduszki po kilka złotych, ponieważ są szyte z cienkiej włókniny mogę je dowolnie upychaći kształtować i wszystkie poduszki mam właśnie tym wypełnione.

      Usuń
  14. Bardzo fajne poduchy. Ja w sobotę też tworzyłam swoje, ale tradycyjne. Takie jeszcze czekają na pomysł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale cudowna poducha.

    Świetny klimat u Ciebie w domku.

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  16. Aga,piękna ta poducha!!!!!bardzo podobają mi się ostatnio takie okraglaki! nawet sobie jedną fundnęłam!
    Twoja cudna!!!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna poducha we wspaniałym wnętrzu.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wytłumaczyłaś:) Dzięki! Mam serwetkę do takiego wykożystania.

    OdpowiedzUsuń
  19. jestem zachwycona! Gratuluje pięknego bloga i zdolności!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniała poducha a tutek taki jak lubię-prosty i przejrzysty.Genialnie!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. a z tylu tez serwetka lub kolko naszyta? Wyglada naprawde prosto, powinno sie udac i mnie taka podusie uszyc. Bardzo dziekuje za tutka!
    sciskam cieplo
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu z tyłu jest dół ściągnięty gumką lub kokardą, zależy co kto woli. Specjalnie zrobiłam tutek w najprostszej wersji, żeby nawet ci nie szyjący dali sobie radę.

      Usuń
  22. kolejna zdolna szyjąca kobieta! super efekt. naprawdę podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Prześliczna jest ta poducha a kursik aż mobilizuje do szycia :-).

    OdpowiedzUsuń
  24. Poduszka b. ładna i pomysłowa a kursik - aż chce się też uszyć. Pozdrawiam Beata
    wasiakbeata@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. tutek bardzo fachowy
    poducha piękna - mam kilka serwetek po babci, więc na pewno zrobię takie romantyczne koła :)
    pozdrawiam ciepło
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna - dzięki za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Od dawna marzę o takich poduchach okrągłych. Twoja jest śliczna. Dzięki za kursik.

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna podusia i fantastyczny pomysł na wykorzystanie serwetki! ale zastanawiam się jak taka podusia wygląda z tyłu..mogłabym prosić o zamieszczenie jednego zdjęcia tyłu podusi?

    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powyżej już odpowiadałam jak wygląda, ale zdjęcie dodam dla jasności.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. dziękuję ślicznie:)piękna podusia i ślicznie u Ciebie

      pozdrawiam Justyna

      Usuń
  29. Ja też lubię szyć poduszki.
    Dziękuję za kurs, na pewno się przyda:)
    Podusia jest urocza.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna podusia, nawet bez serwetki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna podusia, a kursik bardzo się przyda jak tylko znajdę trochę wolnego czasu to może mi się uda uszyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Agnieszko Kochana :))
    już 158 razy zaczynałam pisać maile do Ciebie i cały czas nie mogę skończyć - obiecuję poprawę :)) ale tak na szybko :)) len fantastyczny - bo chyba nie podziękowałam Ci za niego...

    serweto-chodnik z poprzedniego posta powalił mnie na kolana i nie mogę przestać o nim myśleć... widziałam wielokrotnie prace z recyklingowych koszulek, ale żadna, naprawdę żadna nie zachwyciła mnie aż tak ;)) ten pomysł by koszulki zszyć, nie wiązać zasługuje na nobla, lub przynajmniej opatentowanie ;) bo, że jest rewelacyjny to za mało powiedziane :)) marzy mi się taki chodniczek, ale to nie wykonalne przy M, Stasiu no i psie ;))

    jakoś do tej pory nie miałam przekonania do okrągłych poduch, mimo, że pojawiało się ich na blogach wiele żadna nie przykuła mojej uwagi na dłużej (bo ja prostokątne lubię najbardziej)... aż do dziś powinnam napisać... a jeszcze ten kurs - no majstersztyk :))
    pozdrawiam cieplutko
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję za tyle pochwał:) Na maila będę cierpliwie czekać. Ciekawi mnie czy doszłaś do porozumienia z hafciarką:)- zaczęła współpracować czy dalej strajkuje?
      Ze zszywaniem tych pasków to jest głupia robota, ale efekt na szydełku lepszy, bo co chwila nie wyskakuje ci węzeł.
      Ja też zdecydowanie wolę większe prostokątne od kwardatowych, ale taki romantyczny detal w postaci szydełkowego środka nakłonił mnie do uszycia tychże właśnie.
      Będę czekać na @ od ciebie.

      Usuń
  33. niedawno dostalam opis na tildowa podusię koło od Kasi-Zjawy a tutaj taki piękny tutorial:)sliczne zdjecia, jestem pewna,ze teraz wiele osób weźmie się za szycie:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Poducha cudna! I dziękuje za tutka - może i ja sie w końcu pokuszę o taką poduchę? :)

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja się właśnie zastanawiałam jak to się robi:):) Cudownie!!!! dziękuje!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja już mam szycie takich poduch za sobą;) Zamieściłam o Tym post w styczniu. Nawet tytuł postu był taki sam jak u Ciebie?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam sprawdzić, żeby uwierzyć :):)No cóż , a mówią, że nic dwa razy się nie zdaża...

      Usuń
  37. Jesteś niesamowita!dobra kobieto,szczerze dziękuję za tutrialek,z resztą bardzo czytelny,wypróbuję go na pewno.Twoje poduchy są istrzowskie,a ta tasiemka z tyłu -wisienka na torcie;)
    Pozdrawiam pieknie

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudny tutorial i podusia urocza! Ja swoją pierwszą i jedyną jak na razie uszyłam w ten sam sposób...też jest guma by łatwo było zdejmowac:-) Muszę uszyć kolejne bo okrągłe podusie są cudne!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. poducha zjawiskowa !! dzięki za tutorial bo kusza mnie te poduchy już od dawna :))
    buziole ;**

    OdpowiedzUsuń
  40. Jeśli chociaż 10 z Was skorzysta z tego kursu i jakoś wam pomogłam, to będę bardzo zadowolona:)
    Dziękuję za liczne słowa pochwał i miło mi, że nie tylko zaglądacie , ale i komentujecie.

    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wyjątkowo piękna. Koronka dodaje jej lekkości i niesamowitego uroku.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  42. Po prostu piękne....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  43. Rewelacyjne te poduchy - gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudna!!!:D Zakochałam się w niej:D

    OdpowiedzUsuń
  45. Pościk niesamowity ten jak i poprzedni Ale ten powalił mnie na kolana - może wkońcu zmusi mnie to do własnych ręcznych robótek Jesteś od dziś moją inspiracją - bo dzięki Tobie wkońcu zaświtała mi myśl w głowie - może mi się uda i też zrobię sama, własnoręcznie takie cudeńko Proszę tylko o małą podpowiedź - czy materiał z którego są wykonane podusie to len? Czy może inny materiał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie miałam takiego śnieżnobiałego lnu, więc uszyłam te poduszki z bawełny. Gdy przymierzyłam len ecru wyglądał przy tych serwetkach na brudny.

      Usuń
  46. Wspaniałe poduchy, a kursik aż zaprasza do wyczarowania własnej:) Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  47. To się nazywa magiczny dom, nie chciałoby mi się z niego wychodzić nawet, cudownie urządzony. Kojarzy mi się z domem z filmu "Holiday" - ma klimat, jest przytulny, ach...rozmarzyłam się dzięki Twoim zdjęciom. Zawsze podziwiam ludzi za wspaniały gust i estetykę :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Matko co za cudna poduszka!!! Już krzyczę do mamy,żeby mi taką zrobiła. Jejku...

    OdpowiedzUsuń
  49. Przepiękna poduszka - niestety nie mam ani daru ani maszyny żeby nawet spróbować coś tak pięknego stworzyć. Gratuluję zdolności!! Moją uwagę zwróciły domki dla ptaków - gdzie można takie znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
  50. Przepiękna poduszka - niestety nie mam ani daru ani maszyny żeby nawet spróbować coś tak pięknego stworzyć. Gratuluję zdolności!! Moją uwagę zwróciły domki dla ptaków - gdzie można takie znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo, nie wiem czy to zdolność, ale jak cos mi się podoba spróbować muszę- taki wewnętrzny mam zmuszacz :)
      Spróbować warto, znam osoby które się zarzekały, że one to nie lubią szyć i nie umieją, a bakcyla złapały i teraz cuda tworzą...
      Domki te duże kupione w epmiku w stanie surowym, sredni też w empiku,ale był czerwony, a ten malutki mam już chyba z 10 lat i wcześniej był niebiesko-biały :) Zobacz w kwiaciarniach, widziałam tam kilka innych.

      Usuń
  51. Witaj Agnieszko twój opis krok po kroku jest tak czytelny az chce się chwycić za igle i uszyć taka sama poduchę. Szczerze mówiąc myślałam ze te okrągłe poduchy szyje sie innym sposobem :-).
    Dzieki za wczorajszy miły wieczór :-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Witaj ! Zacznę od tego, że dzięki Mamurdzie ;-) trafiłam do Ciebie ...
    Klikam , przewijam myszką i co ????? I oto NA RESZCIE ktoś mi pokazał jak wykonać taką poduchę - a chodzi za mną już dłuuuuugo !!! Dzięki!!!

    Pozdrawiam i ruszam dalej buszować do Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Dodałam linka na Twój kurs, na moim blogu w podstronie przydatne kursy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, cieszę sie , że komuś się może przydać :)

      Usuń
  54. Kurcze, pięknie tu u Ciebie. Na pewno będę tu zaglądała. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapraszam serdecznie... Zawsze miło miec gości....

      Usuń
  55. mam pytanie techniczne, zaczęłam przymierać sie do szycia i utknęłam, nie jest napisane co robić z krótszymi bokami prostokąta, nalezy je zszyc?jeśli tak to przed sciągnieciem do kółka wielkości serwetki czyli zaraz po sfastrygowaniu?będę wdzieczna za odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zszywamy boki po ściągnięciu nitek i zmarszczeniu materiału na odpowiednią długość,przed doszyciem kółka.

      Usuń
  56. cudowne białe karmniczki! jestem zachwycona (chyba po raz kolejny). Cudny blog!

    OdpowiedzUsuń
  57. Uskrzydlaja mnie takie komentarze... Na serio!!! :P

    OdpowiedzUsuń
  58. Swietny post, własnie potrzebowałam rady jak zrobić taka okrągłą poduchę. I znalazłam!
    Nie mam jeszcze maszyny do szycia, ale mysle, że moimi sprawnymi paluszkami cos wykombinuję;)

    OdpowiedzUsuń
  59. KOCHANA!Już od dawna podglądam Twoje piękności (po cichu), ale dziś przemówię, a co tam nawet wykrzyczę choć dzieci śpią już smacznie - DZIĘKUJĘ!
    Oczywiście za pokazanie, jak się szyje te cudne poduchy. Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką maszyny, umiejętnosci jeszcze niewiele, ale motywacji ogrom. A poduszeczki tak bardzo przypadły mi do gustu, że jestem w stanie w ręku uszyć, gdyby maszyna się zbiesiła:)
    Bardzo bardzo bardzo dziękuję. Uszczęśliwiłaś dziś niebotycznie:)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  60. Krásný polštář a úžasné fotky!!!

    OdpowiedzUsuń
  61. A i mnie się wczoraj udało taką uszyć, zdjęcie jutro wrzucę :)na bloga

    OdpowiedzUsuń
  62. Śliczna ta podusia - jak i reszta Twoich prac.
    Pięknie pokazałaś jak ją wykonać, muszę spróbować może i mnie się uda ...
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  63. wreszcie udalo mi się uszyć podusię wg Twojego tutoriala:) bedzie mi miło jesli wpadniesz do mnie i podzielisz sie swoją opinią,pozdrawiam,ABily

    OdpowiedzUsuń
  64. Takie okrągłe urokliwe poduszki mogłabymoglądać "na okrągło" ;)
    Pozdrowienia ślę.

    OdpowiedzUsuń
  65. Wspaniała jest !też szyłam podobną,ale kółeczko mam wyszywane krzyżykami:))
    Może niedługo pojawi się na moim blogu ,bo dopiero zaczynam :))

    OdpowiedzUsuń
  66. Super post! Bardzo pomocny :) DZIĘKUJĘ!!!

    OdpowiedzUsuń
  67. Dlho sa mi páčili krúhle vankúše, ale stále som nenabrala odvahu ušiť si vlastný. Objavila som tento skvelý návod a zrejme onedlho sa pustím do môjho prvého. Ďakujem za detailný postup, presne takýto som potrebovala. Krásny deň. Renata

    OdpowiedzUsuń
  68. Piękne poduszki i super kursik!!! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  69. piękne poduchy :) muszę się chyba skusić i spróbować takie uszyć :) dziękuję za kursik :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  70. Przepiękne poduchy, zawsze mi się podobały,ale zabierałam się do nich jak pies do jeża...teraz się odważę...dziękuje za super instrukcję i pozdrawiam iza

    domoweciepelko.pl

    OdpowiedzUsuń
  71. Witaj! Bardzo Ci dziękuję za pomoc! Zawsze mi się podobały te poduchy i w głowę zachodziłam, jak to się robi? Dziś właśnie sobie taką dzięki Tobie uszyłam, bardzo się cieszę, bez Twojej pomocy nie dałabym rady! Pozdrawiam cieplutko Dora

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz, bo miło jest zobaczyć ślad Waszych odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...